Ingyenes Francia Nyelvoktatás

Kezdőknek a nyelvtanulás, akkor lehet a legkönnyebb, ha a jobb oldali nyelv leckék szerint haladnak. Ha valaki már csak pár részletre kíváncsi a francia nyelvből, annak a keresőt (egyedi nyelvoktatás) ajánljuk (jobb oldalt felül).

2014. január 20., hétfő

Én, Enyém, Nekem

A francia nyelvben az angolhoz hasonlóan működnek a kifejezések, viszont ebben az esetben több esetben van különbség férfi, női és többes szám alak között attól függően, hogy a főnév, amit birtoklunk férfi vagy női nemű.

Francia, Magyar, Kiejtés
mon/ma/mes, enyém, mo/má/mé
ton/ta/tes, tiéd, to/tá/té
son/sa/ses, övé, son/sá/sé
notre/nos, miénk, notr/no
votre/vos, tiétek, votr/vos
leur/leurs, övék, lőr/lőr

Példa c'est ma maison - ez az én házam.
Viszont, ha azt akarjuk mondani, hogy ez az enyém, anélkül, hogy megneveznénk például a házat, akkor a tárgyas alakot használjuk. c'est la mienne - ez az enyém.
Francia, Magyar, Kiejtés
le mien/la mienne, enyém, lö mien/lá mien
le tien/la tienne, tiéd, le tien/lá tien
le sien/la sienne, övé, le szien/lá szien

Ha pedig azt akarjuk kifejezni, hogy nekem vagy neked kell adni valamit, akkor:
Francia, Magyar, Kiejtés
moi, nekem, moá
toi, neked, toá
soi, neki, soá,
nous, nekünk, nu
vous, nektek, vu
eux/elles, nekik, ő/ell

Az alapkifejezéseknél már volt róla szó, hogy az alap helyzetben a mondatokban mindig kirakjuk, hogy ki csinál mit.
Francia, Magyar, Kiejtés
je, én, zsö
tu, te, tü
il/elle, ő, il/el
nous, mi, nu
vous, ti, vu
ils/elles, ők, il/el

Nincsenek megjegyzések: