Ingyenes Francia Nyelvoktatás

Kezdőknek a nyelvtanulás, akkor lehet a legkönnyebb, ha a jobb oldali nyelv leckék szerint haladnak. Ha valaki már csak pár részletre kíváncsi a francia nyelvből, annak a keresőt (egyedi nyelvoktatás) ajánljuk (jobb oldalt felül).

2015. június 28., vasárnap

Ha, akkor

Az egyik tipikus feltételes mód használata, amikor olyan mondatot használunk, hogy Ha valami történik, akkor valami lesz.
Például: Ha dolgozom fáradt leszek.

3 eset van összesen:
1) Ha dolgozom, akkor fáradt leszek
2) Ha dolgoznék, akkor fáradt lennék
3) Ha dolgoztam volna, akkor fáradt lettem voln

Ezt a három esetet a következőképpen fejezzük ki
Si jelentése Ha (kiejtés, szi), az "akkor" szót általában a franciában elhagyjuk.
1) Ha dolgozom, akkor fáradt leszek
Si + jelen idő, jövő idő
Si je travaille, je serai fatigué, ha dolgozom, fáradt leszek, szi zsö tráváj, zsö szöré fátigé

2) Ha dolgoznék, akkor fáradt lennék
Si + imparfait, feltételes mód
Si je travaillais, je serais fatigué, ha dolgoznék, fáradt lennék, szi zsö tráváje, zsö szöre fátigé

3) Ha dolgoztam volna, akkor fáradt lettem volna
Si + plus que parfait, feltételes mód múlt ideje
Si j'avais travaillé, j'aurais été fatigué, ha dolgoztam volna, fáradt lettem volna, szi zs'áve trávájé, zs'ore été fátigé

Az utolsó eset ragozását, a plus que parfait es a feltételes múltat még nem vettük, de hamarosan következik az új bejegyzésekben.

Nincsenek megjegyzések: